Întrebări frecvente

Facturare online

Ce este un program de facturare online?

Un program de facturare online vă permite să emiteţi facturi utilizând o aplicaţie web dedicată, din browser. Programul se accesează prin Internet, pe bază de nume de utilizator şi parolă. Astfel, folosirea programului nu presupune instalarea unui program informatic pe computerul utilizatorului, ci doar crearea unui cont de utilizator, similar cu serviciile de email, de exemplu.

Pot să instalez programul Conteq pe computerul meu?

Nu. Conteq a fost conceput de la bun început ca program de facturare online şi nu are o versiune care poate fi instalată pe computerul propriu.

De ce un program de facturare online? Care sunt avantajele unui astfel de program?

Un program de facturare online este o soluţie mult mai simplă şi mai practică pentru gestiunea facturilor:
- efort zero de instalare şi configurare a programului;
- actualizările programului se fac automat şi permanent. Utilizatorul nu are grija reinstalărilor de noi versiuni şi beneficiază în timp real de toate upgrade-urile;
- acces oricând şi de oriunde în program. Utilizatorul nu mai este legat de computer-ul pe care are instalată aplicaţia, ci poate accesa programul şi emite facturi de oriunde dispune de o conexiune Internet;
- centralizarea automată a datelor într-o bază de date unica, un avantaj enorm pentru firmele cu mai multe sedii şi puncte de lucru. Conectarea punctelor de lucru se face automat, fără niciun cost suplimentar, spre deosebire de varianta softului instalat pe computer, în care conectarea punctelor de lucru şi unificarea platformei pentru ca datele să fie disponibile utilizatorilor din diverse locaţii este extrem de costisitoare;
- back-up implicit al datelor;
- numeroase funcţii care ajută firmele să gestioneze mai rapid şi mai uşor procesul de facturare: trimiterea facturilor pe email direct din program, programarea emiterii automate de facturi pentru facturile recurente, retrimiterea automată a facturilor scadente sau restante, etc;

Cui se adresează programul de facturare Conteq?

Programul de facturare Conteq se adresează firmelor mici şi mijlocii, precum şi persoanelor fizice autorizate care caută o soluţie profesională de facturare.
De asemenea, prin facilităţile oferite, Conteq este o soluţie practică şi eficientă pentru firme cu mai multe sedii şi puncte de lucru, care vor beneficia în acest fel de conectarea automată a sediilor la sistemul de facturare şi de acces în timp real la date centralizate, din orice locaţie.
Nu în ultimul rând, utilizatorii mobili, care îşi desfăşoară mare parte din activitate în afara biroului, pot accesa datele şi pot emite facturi de oriunde, cu ajutorul programului de facturare online.

Facturile emise cu Conteq sunt facturi electronice?

Facturile emise in programul Conteq nu sunt facturi electronice, în sensul legii 148/2012 care reglementează înregistrarea operaţiunilor comerciale prin mijloace electronice. Conform legii, facturile electronice presupun semnarea electronică şi marcarea temporală, în scopul garantării autenticităţii, originii şi integrităţii conţinutului.

Facturile emise cu Conteq trebuie tipărite la imprimantă (de către emitent sau de către client) pentru a fi considerate documente justificative şi a avea valoare de original.

Facturile generate utilizând un program de facturare online au calitatea de documente justificative?

Da. Prin modificările aduse Codului Fiscal în anul 2007, orice firmă îşi poate tipări şi personaliza facturile, condiţia fiind ca acestea să conţină toate elementele obligatorii precum: datele de identificare ale vânzătorului şi cumpărătorului, o serie unică, etc. Mai multe detalii despre continutul facturii.

Este nevoie să mai ştampilez şi să semnez factura?

Conform art. 155 alin. 6 din Cod Fiscal, semnarea şi ştampilarea facturilor nu sunt obligatorii. Dar dacă doriţi, puteţi face în continuare acest lucru. Programul de facturare Conteq permite afişarea pe factură a ştampilei şi a semnăturii. Trebuie doar să incărcaţi în program o imagine scanată cu acestea.


Gestiune stocuri online

Cui se adresează programul de gestiune stocuri Conteq?

Conteq este recomandat firmelor medii şi mici care desfăşoară activităţi de comerţ en-gros şi /sau en-detail, pentru administrarea eficientă a stocurilor de mărfuri, întocmirea documentelor de gestiune şi generarea situaţiilor şi rapoartelor specifice.

Programul de gestiune Conteq îmbunătăţeşte vizibil activitatea firmelor cu mai multe gestiuni şi puncte de lucru dispersate teritorial, asigurând centralizarea automată a datelor şi documentelor din toate locaţiile, într-o bază de date unică.

Pot utiliza programul de gestiune Conteq dacă am mai multe depozite / magazine?

Conteq este un sistem multi-depozit, care permite crearea şi gestionarea unui număr nelimitat de gestiuni în cadrul firmei şi urmărirea stocurilor de mărfuri pentru fiecare gestiune în parte. În plus, modul de lucru online al programului asigură conectarea automată a depozitelor dispersate teritorial şi centralizarea operaţiilor efectuate în toate punctele de lucru. Astfel, în funcţie de drepturile de acces, utilizatorii pot accesa cu uşurinţă informatiile aferente altor depozite.

Ce operaţii de gestiune pot efectua în programul Conteq?

Programul permite efectuarea tuturor operaţiilor de bază în gestiunea stocurilor, pentru depozitele şi magazinele cu activitate de complexitate medie: recepţia mărfurilor şi întocmirea NIR-urilor, transfer între depozite, consumuri, operaţii de inventar, corecţie stoc, modificare preţ, vânzarea mărfurilor şi întocmirea facturii sau avizului, gestiunea retururilor de marfă şi operarea stornărilor, generarea situaţiilor şi rapoartelor de gestiune.

Ce metodă de evaluare a stocurilor foloseşte Conteq?

Conteq foloseşte metoda de descărcare FIFO, stocurile fiind evaluate la preţ de achiziţie (pentru gestiuni de tip depozit sau magazin) sau la preţ de vânzare (pentru gestiuni de tip magazin).

Câţi clienţi şi câte produse pot administra în baza mea de date?

Programul Conteq permite administrarea unui număr nelimitat de clienţi, articole, furnizori şi emiterea unui număr nelimitat de documente.


Accesarea programului de facturare şi gestiune stocuri

De ce date am nevoie pentru a-mi crea un cont?

Aveţi nevoie doar de CUI-ul firmei şi de o adresă de email validă prin care să activaţi contul.

Odată creat contul de utilizator, cum accesez programul?

Accesarea programului se face din pagina de Login. Aici vă autentificaţi folosind adresa de email şi parola specificate la înregistrare. În acelaşi mod puteţi accesa şi utiliza programul de pe orice dispozitiv conectat la Internet, tabletă sau telefon mobil. Programul este compatibil cu iPad şi cu modelele Android.

Sunt datele mele confidenţiale? Sunt documentele mele păstrate în siguranţă?

Datele şi documentele dumneavoastră sunt protejate atât în ce priveşte confidenţialitatea datelor, cât şi riscul de pierdere sau distrugere. Datele sunt găzduite pe servere profesionale dedicate, astfel încât protecţia oferită de programul Conteq este mai bună decât cea a computerului sau laptopului personal care poate fi furat sau se poate defecta. Asigurăm o securitate deosebită a datelor: server protejat prin firewall, back-up zilnic automat şi conexiune criptată https, similar cu serviciile de Internet banking. Citiţi mai multe despre politica noastră de securitate şi confidenţialitate.


Perioada gratuită de test

În perioada de test, pot folosi programul pentru a emite documente reale?

Programul este complet funcţional în perioada de probă de 30 de zile. Puteţi introduce date de test sau puteţi emite documente reale.

Ce se intampla cu contul meu la expirarea perioadei de test?

La finalul acestei perioade, veţi putea selecta unul dintre planurile contra-cost. În cazul în care nu selectaţi niciunul dintre aceste planuri, veţi putea accesa în continuare contul dvs. Conteq pentru a vizualiza documentele şi datele introduse anterior în program, dar nu veţi mai putea emite facturi noi.


Funcţionalităţi

Am nevoie să instalez vreun alt program pentru a lucra cu serviciul de facturare Conteq?

Singurul program de care aveţi nevoie este Adobe Reader (facturile emise de dumneavoastră pe care doriţi să le tipăriţi sau să le trimiteţi prin email clienţilor sunt generate în format .pdf). Dacă nu îl aveţi deja instalat, îl puteţi descărca gratuit de la adresa http://get.adobe.com/reader/

Pot salva facturile pe computerul meu?

Da. În momentul în care factura s-a generat, ea este afişată în format .pdf şi poate fi salvată pe computerul dumneavoastră.

Pot emite facturi în EURO?

Da. Programul de facturare Conteq oferă posibilitatea de a emite facturi în toate monedele pentru care BNR calculează cursul oficial. Transformarea in lei se face automat de către programul de facturare şi se afişează pe factură.

Pot tipări facturile direct din aplicaţie?

Da. În momentul în care factura s-a generat, ea este afişată în format .pdf şi poate fi tipărită.

Pot să trimit clientului factura emisă direct din aplicaţie?

Da. Odată generat, un document poate fi trimis către client pe email, direct din aplicaţie.

Dacă am mai mulţi utilizatori care emit facturi, trebuie să setez câte o serie de facturare pentru fiecare?

Chiar dacă aveţi mai mulţi utilizatori, aceştia pot folosi o singură serie de facturi. Programul va numerota automat facturile, în ordinea finalizării acestora.

Ce sunt facturile recurente?

Facturile recurente (sau periodice) sunt facturi care se emit unui client periodic, la intervale de timp prestabilite, similar abonamentelor. De exemplu, o factură recurentă poate fi o factură emisă pentru chirii, unde tariful nu se modifică de la o factură la alta. De aceea, facturile recurente sunt emise, de regulă, în baza unui contract, care stipulează tariful, data de facturare, condiţiile de facturare.

Programul de facturare Conteq permite programarea emiterii automate a facturilor recurente şi trimiterea acestora pe email, către clienţi, la intervalele prestabilite. În acest fel, economisiţi timp şi gestionaţi simplu un număr mare de contracte şi facturi lunar.

Am nevoie de o opţiune suplimentară. Se poate implementa în program?

Propunerile şi sugestiile dumneavoastră sunt întotdeauna binevenite. Vă rugăm să ni le transmiteţi pe email la adresa support@conteq.ro. Le vom analiza şi, în măsura în care este posibil, le vom introduce în program.


Abonamente. Plăţi

Trebuie să semnez un contract pe termen lung pentru a folosi programul?

Printre avantajele importante oferite de programul nostru de facturare se numără flexibilitatea şi eficienţa costurilor. Nu încheiaţi contract pe termen lung, nu faceţi investiţii în licenţe. Puteţi plăti în avans pe o perioadă de 6 sau 12 luni, caz în care beneficiaţi de discount-uri semnificative, sau puteţi alege să plătiţi lunar. Astfel, gestionaţi mai eficient cash flow-ul sau, dacă aveţi o activitate sezonieră, eficientizaţi costurile. Detalii în oferta de preţuri.

Cum pot să mă abonez?

După ce v-aţi creat un cont gratuit, valabil 30 de zile, vă puteţi abona trimiţând către noi o comandă de abonament din meniul principal al programului de facturare, din secţiunea Contul meu->Vreau să mă abonez.

Vreau să mă abonez. Cum plătesc?

După trimiterea comenzii către noi veţi primi pe adresa dumneavoastră de email o factură proforma cu suma de plată. Plata se face prin transfer bancar în contul nostru afişat pe factură. După confirmarea plăţii, abonamentul dumneavoastră devine activ.

Pot renunţa la abonament oricând vreau?

Da. În funcţie de nevoile dvs. de facturare, aveţi posibilitatea să renunţaţi sau să întrerupeţi abonamentul şi să-l reînnoiţi ulterior.


Integrare cu alte sisteme informatice. API

Conteq se poate integra cu alte programe informatice?

Conteq.ro poate fi integrat cu alte aplicaţii prin interfaţa API. Folosind API-ul pus la dispoziţie veţi putea emite facturi şi proforme din platforma dvs. de magazin online sau din sistemul de rezervări, de exemplu (dacă sunteţi agenţie de turism), sau veţi putea importa cu uşurinţă facturile emise cu Conteq în programul de contabilitate.

Interfaţa API este în continuă dezvoltare şi adăugăm treptat noi facilităţi. Pentru detalii privind documentaţia de integrare, vă rugăm să ne contactaţi.


Aveţi şi alte întrebări? Suntem bucuroşi să vă răspundem. Ne puteţi scrie la support [at] conteq.ro.